Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach czyni wszystko,
aby świadczone usługi medyczne
gwarantowały Pacjentom wysoki, specjalistyczny poziom,
zapewniając jednocześnie bezpieczne warunki pobytu i pracy.

Dla zapewnienia przyjętych założeń, zobowiązujemy się do:

  • prowadzenia działalności zgodnie z obowiązującymi przepisami, z uwzględnieniem potrzeb oraz oczekiwań Pacjentów, ich Rodzin i Pracowników
  • stałego, systematycznego doskonalenia wiedzy i umiejętności zawodowych pracowników w zakresie opieki medycznej nad pacjentem
  • ciągłego doskonalenia skuteczności wdrożonego systemu zarządzania jakością, ze szczególnym uwzględnieniem niezwłocznego eliminowania wykrywanych niezgodności

Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach wdrożył Zintegrowany System Zarządzania w zakresie systemu zarządzania jakością. Pierwsza certyfikacja systemu ISO 9001:2008 została zrealizowana w 2008 roku przez zewnętrzną, niezależną jednostkę BSI Management System. W wyniku audytu zewnętrznego Zespół uzyskał Certyfikat nr: FS 537925 i działał w oparciu o system zarządzania jakością zgodny z wymaganiami normy ISO 9001:2000 w zakresie: Ambulatoryjna i stacjonarna specjalistyczna opieka zdrowotna, pomoc doraźna i transport sanitarny. Certyfikat ważny był do 10.08.2011r.

Kolejne audyty recertyfikujące przeprowadzono w 2011, 2014 oraz 2017 roku. ZZOZ w Wadowicach uzyskał Certyfikat zgodności i potwierdzenie, że działa w oparciu o system zarządzania jakością zgodny z wymaganiami normy ISO 9001:2008 w zakresie: Leczenie szpitalne – hospitalizacja w oddziałach szpitalnych, ambulatoryjna opieka specjalistyczna, rehabilitacja lecznicza, opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień, diagnostyka laboratoryjna i obrazowa, podstawowa opieka zdrowotna, nocna i świąteczna opieka zdrowotna, transport sanitarny, ratownictwo medyczne, profilaktyczne programy zdrowotne.

Certyfikat Nr 484052 (kod weryfikacyjny DF923A71-092) jest ważny do 18.03.2020 r.

Główne cele zintegrowanego systemu zarządzania:

  • Dbałość o satysfakcję pacjenta,
  • Rozwój oferty usług medycznych,
  • Działalność profilaktyczna i promocja zdrowia,
  • Doskonalenie kadr medycznych,
  • Podnoszenie świadomości pracowników i ich angażowanie w kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • Bezpieczeństwo świadczonych usług w szczególności poprzez wykorzystywanie kompleksowego systemu zarządzania ryzykiem ukierunkowanego na zapobieganie zdarzeniom niepożądanym,
  • Dbałość o pracownika poprzez ograniczenie zagrożeń, zapewniając jak najbezpieczniejsze warunki pracy, przy minimalnym ryzyku zawodowym,
  •  Zapobieganie wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym i zdarzeniom potencjalnie wypadkowym,
  •  Ochrona przetwarzanych informacji,
  •  Zgodność z mającymi zastosowanie wymaganiami prawnymi i innymi dotyczącymi działalności Zakładu,
  •  Rozwijanie odpowiedniej kultury i świadomości proekologicznej wśród pracowników i pacjentów Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach,
  •  Dbałość o środowisko naturalne, w szczególności poprzez zapobieganie zanieczyszczeniom, zwłaszcza w obszarze odpadów medycznych,
  •  Zmniejszenie ryzyka wystąpienia awarii środowiskowych oraz zwiększenie skuteczności reagowanie,
  •  Racjonalne gospodarowanie wodą, ściekami, energią cieplną i elektryczną,
  •  Doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania w obszarze jakości, środowiska i bezpieczeństwa.

Realizacja tych celów następuje przez:

  • Przestrzeganie obowiązujących aktów prawnych oraz praw pacjentów w zakresie obowiązujących przepisów,
  •  Zgodność praktycznego postępowania z najnowszą wiedzą oraz technologiami medycznymi,
  •  Analizę i spełnienie oczekiwań pacjentów,
  •  Racjonalny dobór pracowników oraz stałe podnoszenie kwalifikacji całego personelu,
  •  Dbanie o przyjazną atmosferę wokół pacjenta i jego rodziny,
  •  Przeglądy stanowisk pracy, ocenę ryzyka,
  •  Przeprowadzanie badań środowiskowych,
  •  Dostosowanie stanowisk pracy do wymagań ergonomii,
  •  Monitorowanie ilości wytworzonych odpadów, celem zmniejszenie ilości wytwarzanych zanieczyszczeń i odpadów oraz redukcja kosztów ich utylizacji,
  •  Bezpieczne zagospodarowanie odpadów w postaci zbiórki do pojemników,
  •  Wprowadzenie monitoringu zużycia paliwa ciekłego (olej napędowy, benzyna),
  •  optymalizację zuzycia energii, wody, ciepła.

ISO to Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna (International Standard Organization), która tworzy normy na potrzeby całego świata. Normy ISO serii 9000 poświęcone są systemom zarządzania jakością i stosowane są w wielu krajach. Wdrożenie SZJ w oparciu o te normy potwierdza stałe dążenie organizacji do podnoszenia standardu obsługi Klienta oraz fakt, że zapewnienie należytej staranności świadczonych usług należy do priorytetów jednostki.

Scroll Up